Wij willen meer zichtbaarheid van boaโ€™s in het OV.

๐—ข๐—ป๐˜‡๐—ฒ ๐—ฝ๐—ฎ๐—ฟ๐˜๐—ถ๐—ท ๐˜„๐—ถ๐—น ๐—บ๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜‡๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ฏ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ต๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฏ๐—ผ๐—ฎโ€™๐˜€ ๐—ฒ๐—ป ๐—ฐ๐—ผ๐—ป๐˜๐—ฟ๐—ผ๐—น๐—ฒ๐˜€ ๐—ผ๐—ฝ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—›๐—ผ๐—ฒ๐—ธ๐˜€๐—ฒ ๐—Ÿ๐—ถ๐—ท๐—ป - ๐˜„๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐˜‡๐˜„๐—ฎ๐—ฟ๐˜๐—ฟ๐—ถ๐—ท๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€ ๐˜ƒ๐—ฟ๐—ถ๐—ท ๐˜€๐—ฝ๐—ฒ๐—น ๐—ต๐—ฒ๐—ฏ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป.

De raadsinformatiebrief (RIB) die het college, met input van de Metropoolregio en RET, naar de gemeenteraad stuurde, riep vooral meer vragen op. Daarom hadden wij dit punt geagendeerd voor een commissievergadering. We waarderen dat hierbij ook afgevaardigden van de RET aanwezig waren.

De uitkomst van de vergadering verbaasde ons echter. In de RIB staan zaken die niet overeenkomen met de praktijkervaring. Zo staat er bijvoorbeeld dat er dagelijks drie boaโ€™s in uniform aanwezig zijn op de Hoekse Lijn. Ook vermeldt de RIB dat er geen veiligheidscijfers per gemeente of trajectdeel beschikbaar zijn, terwijl de RET-afgevaardigden deze wรฉl gedetailleerd met de gemeenteraad deelden tijdens de vergadering.

Wat ons betreft is dit onderwerp daarom nog niet afgerond, en we hebben het opnieuw geagendeerd voor de volgende raadsvergadering.

https://wos.nl/.../veiligheid-hoekse-lijn-onder-de-loep...

#maassluis #veiligheid #openbaarvervoer

Vorige
Vorige

Weer een zaak verlorenโ€ฆ

Volgende
Volgende

Waarom zijn wij tegen AMVโ€™ers?